top of page

En eller två gånger om året är det på sin plats att göra en storstädning. Den regelbundna städningen kan vara utomordentligt bra och tillfredställande, men det finns en del utrymmen och detaljer som inte ingår i den kontinuerliga städningen. Det kan vara att gå igenom toaletter från golv till tak exempelvis.

 

Men vem orkar? Vi orkar! Det enda du behöver göra är att slappna av och låta oss göra det smutsiga ryggbetingande jobbet för dig.


Som kund har du möjlighet att välja endast en storstädning.

Om du vill ha en regelbunden abonnemangsstädning så rekommenderar vi att du ska ha en storstädning vid första besöket.  
Storstädningtjänsten innehåller inte fönsterputsning, men om man vil ha fönsterputsning så kan begära det. Vi erbjuda en 10% rabatt på ordinarie pris.

Storstädning

  • Vad ska jag tänka på innan städning?
    Det som du behöver göra är att plocka undan. Se till att det inte finns massa saker på golvet som tex kläder. Om det finns föremål som kan skadas lätt så är det bra att hålla undan de också. När det kommer till möbler så är det bra att ha något typ av skydd på de så att de inte förstörs av vatten eller rengöringsmedel. Man kan använda omslag eller plast eller tidnignar för att täcka de. Om du väljer att ha fönsterputs så är det vikigt att gardinderna är inte i vägen.
  • Hur lång tid tar städning?
    Det beror på husets storlek och vad för uppgifter du begär av oss. Vi måste först se hur huset ser ut och därefter så kan vi ge dig en tidsplan.
  • Städning på inflytt dag?
    Tyvärr så gör vi inte det. Det är mycket som ska göras och vi vill alltid ge det bästa service och det kommer vi inte kunna uppfylla om det pågår inflytt samtidigt.
  • Är det alltid samma person som kommer och städar?
    Vi har stamkunder som vi har städat för under flera år och de har beviljat att välja en eler flera personer som kommer och städar för de hela tiden. Det går att välja vem du vill ska städa för dig men du får anpassa dig till deras schema ty att de har andra kunder också.
  • Vad händer om jag är missnöjd?
    Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av städföretag och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % nöjd-kund-garanti. Garantin innebär att om du av någon anledning inte skulle bli nöjd så kommer vi tillbaka och åtgärdar problemet inom 3 dagar. Vi är inte nöjda förrän du är det!
  • Vad händer om något blir stulen?
    Vi har alrdig haft något klagomål på att något har blivit stulen i dessa 15 år som företaget har funnits. Som sagt våra anställda är professionella och är där för att utföra ett arbete och inget annat. Om du vill vara rädd om dina värderfulla saker så är det bäst att du lägger de någonstans säker.
  • ATT TÄNKA PÅ
    Det har hänt att visa bostader har varit extrem smutsiga än vanligt och det är svårt för våra anställda att städa bostaden med angivet tid osv. Om det här skulle inträffa så måste du som kunden betala extra. Om du inte godkänner det så kommer städaren enbart städa för det avtalade timmar och prisvärd. Därför är det extra viktigt att om du vet att din bostad är extrem smutsigt så berätta du det för oss. Då kan vi planera oss i god tid och du slipper en halv städat hus eller extra avgifter.
  • Behöver jag ha mina egna städmaterial?
    Ja det behöver du ha. Däremot så erbjuder Lyans Lilla Städ städmaterial om det är åt fastigheter och flyttstädning
  • Jag har husdjur, är det okej?"
    Ja absolut! Dock när du bokar ett tid är det viktigt att du skriver eller berätta att du har husdjur, vad för husdjur och hur många. Daremot så har vi ej ansvar för husdjuren.
  • Jag vill flytta samma dag som jag vill att städning ska ske, går det?"
    JA! det enda du behöver göra är att tömma köket och badrumet ty att det är där vi har mcyket att göra.
  • All information om avboking, reklamation, priser och framkörningsavgifter hittar du här"
    Klicka här
  • Vad ska jag tänka på innan ständing?
    Det som du behöver göra är att plocka undan. Se till att det inte finns massa saker på golvet som tex kläder. Om det finns föremål som kan skadas lätt så är det bra att hålla undan de också. När det kommer till möbler så är det bra att ha något typ av skydd på de så att de inte förstörs av vatten eller rengöringsmedel. Man kan använda omslag eller plast eller tidnignar för att täcka de. Om du väljer att ha fönsterputs så är det vikigt att gardinderna är inte i vägen.
  • Har ni möjligheten att städa om jag inte är hemma?
    Ja! Det enda du behöver göra är att lämna nycklarna till oss inann du avgår. När vi är klara med jobbet så lämnar vi nycklarna i brevlådan eller ge den till grannen om du begär det. Om du absolut inte kan vara hemma den dagen så kan du också överlämna nyckarna till oss dagen innan (gäller till företag/fastighet).

​Samtliga rum

  • Dammsugning golv och mattor

  • Moppning av golv Torkning av golvlister, dörrar, karmar, kontakter och fönsterbrädor.

  • Putsning av speglar Tömning av papperskorgar.

  • Damning av möbler och lampor.

  • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor badrum och toalett.

  • Rengöring av badkar/dusch och toalett.

  • Torkning av badrumsskåp och utsidan av vitvaror.

  • Rengöring av kran och handfat.

  • Torkning av väggar och element

Kök

  • Rengöring in- och utvändigt i skåp där sopbehållare finns.

  • Torkning av köksluckor och köksskåp utvändigt.

  • Torka bort fläckar på köksskåp, fläkt och på utsidan av övriga vitvaror.

  • Rengöring av diskbänk, köksbänk och spis och kakel.

  • Tömmning av sopbehållare.

  • Rengöring av microvågugn (ut och invändigt)

Du som kund kan välja om du vill ta bort eller tillägga något. Extra pris kan ingå! Det bara att skriva det när du bokar en tid!

klicka här

Vad ingår
bottom of page